poniedziałek, 3 sierpnia 2009

Do ilu punktów dojdzie WIG20?

Większość inwestorów i analityków emocjonuje się teraz kwestią do ilu dojdzie WIG20.

Pierwszy, nieco mniej popularny poziom to okolice 2280 punktów, czyli 38,2% zniesienia całej bessy liczonej od 3940,53 do 1253,24 punktów. Drugi już popularniejszy – na przykład orędownikiem jest zdaje się Wojciech Białek to poziom sprzed bankructwa Lehman Brothers (nieco ponad 2400 punktów). Trzeci to zniesienie połowy bessy –rejon 2600 punktów oraz odwrócona głowa z ramionami 2700-2800 pkt.
Skoro idzie cały czas ostry zaciąg i dziś znowu pobiliśmy rekordy 2009 roku z boku bloga wstawiłem szybką ankietę, gdzie można oddać swój głos do ilu punktów dojdzie maksymalnie WIG20 w sierpniu. Jeżeli dał radę zrobić 24% przez 3 tygodnie, to w takim tempie w sierpniu możemy ujrzeć na przykład 2400-2600 pkt.

Tak przynajmniej wygląda mainstreamowa wersja wydarzeń.


Tymczasem ja sam nie jestem do niej wcale przekonany i tak jak obiecywałem w sobotę sprzedałem dziś większość akcji.

Niektóre udało mi się oddać idealnie np. Emperia na maxie na openie po 68 zł, inne znacznie gorzej jak Noble Bank po 4,34 zł, ale na wszystkich zaliczyłem mniejszy lub większy zysk i to się dla mnie liczy najbardziej.

Oto bilans (z uwzględnieniem prowizji):

Emperia +345,49 zł/+20,5%; Hardex +58,4 zł/+5%, Noble Bank +145,38 zł/+5,9%, Polimex MS +52,86 zł/+4%; Sygnity +166,4 zł/+15,45%; WSiP +62,61 zł/+5,2%. Łącznie zrealizowany zysk wyniósł 831,14 zł czyli razem +9,3% z zainwestowanych środków.

Z akcji pozostały jeszcze K2 Internet, Mercor oraz kula u nogi, czyli TP SA. Te dwie pierwsze są na śladowych minusach, a nieco gorzej TP SA (odliczając dywidendę niecałe 100 zł/9% na minusie).

Mogło być lepiej, mogło być gorzej, grunt, że do przodu.

Teraz konsekwentnie idąc za podpowiedzią posiadacza systemu investor_ts (co Ty zrobisz z tymi milionami? :) kupiłem dziś kilka opcji na spadki 1 x OW20U9170 po 7,1 oraz 4 x OW20U9180 (1 X 15,75 na otwarciu i 3 x 10 w trakcie sesji). Łącznie z prowizjami wydałem na opcje put 539,65 zł i jeśli moje kalkulacje co do głębszej czy płytszej korekty okażą się błędne, tyle właśnie maksymalnie stracę.

Jak widać, przekornie ustawiłem się pod spadki (jak kogoś interesują potencjalne zasięgi to odsyłam do wykresu spod sobotniego wpisu), ale w razie pomyłki strata będzie niewielka (nie licząc kosztu alternatywnego, jeśli sprzedane akcje zaczną dalej rosnąć).