wtorek, 8 grudnia 2009

TVN i Polnord jako spekulacja

Dziś kupiłem akcje dwóch kolejnych spółek: TVN oraz Polnord.
Czym się kieruję? Stosunkowo niskim ryzykiem tych inwestycji.
Obie spółki znalazły się w ciekawych technicznie punktach:



Na czym polega ta atrakcyjność?

TVN ma silne wsparcie w okolicach 12-12,4, w zależności od wybranej perspektywy i kupując dziś te akcje po 12,93 zł (130 sztuk) mogę szybko wyjść w razie błędu przy stracie rzędu max 10% od wejścia. Do góry potencjał wygląda podobnie, czyli jakieś 10% potencjalnego zysku (mogę tu jeszcze zmienić założenia jeśli chodzi o profit).

Co do Polnordu, widzę to jeszcze lepiej, bo wykres wspiera się mniej więcej na 34 zł, a na dodatek dotknął on średniej 200 SMA, czyli wyjście dołem poniżej obu wartości oznacza szybką ewakuację, a do góry szukamy miejsca między 34 a 51 zł (zakup 50 sztuk po 34,11 zł).

Jeżeli ktoś lubi bawić się w fundamenty, odsyłam do grudniowej analizy rynku DI BRE (w tym roku idzie im dobrze): TVN strona 55, Polnord strona 95.

Minusem tej spekulacji jest niejasna sytuacja na świecie- ponieważ S&P 500 nie wybił się górą nad opór 1100-1120 pkt.

Ogólne ryzyko wydaje się istotne i dlatego osoby nastawione na długoterminowe inwestycje powinny jednak postępować zdecydowanie ostrożniej. No i przypominam o inwestowanie na własną odpowiedzialność, o czym przypomina disclaimer na dole bloga.

W sumie bardziej obiecujący wydaje mi się Polnord, choć deweloper ma u mnie minus przez związki z Ryszardem Krauze, którego uważam za dobrego producenta akcji, a niekoniecznie kreatora wartości dla akcjonariuszy. Akurat w tym przypadku niespecjalnie mnie to interesuje, bo chodzi w końcu o krótkoterminową inwestycję.