piątek, 14 listopada 2008

Portfel w oparach wirtualnej ropy

Trwa walka o utrzymanie się powyżej dołków, ale już wczoraj w USA S&P500 w trakcie sesji zrobił kolejne minimum bessy poniżej 820. Zatem wbrew marudzeniu wielu osób nie jest z nami tak źle skoro jednak jesteśmy jeszcze nad dołkami z 27.10 i to bez żadnego PPT. Jednak na tym optymizm się kończy, bo w sumie GPW wygląda dość nędznie, a co gorsza niby się nasza gospodarka rozwija, a większość spółek już podaje słabe wyniki kwartalne. To jakie pokażą jak przyjdzie recesja? Strach się bać.




W razie spadków może zatrzyma się WIG20 na 1630? Pewnie już w poniedziałek. Uważam, że jak krach się rozkręci to 3 cyfry na WIG20 i to wcale niedługo. Opór około 1780-1800.


Stan portfela 24 843,90 PLN (4494,99 +17828+2521)



No i Ryszard K. odpowiada za zejście poniżej 25k ;) Oczywiście, że to moja spekulacja, ale najlepiej zwalić na kogoś innego. Stawiam jednak, że w przyszłym tygodniu w końcu mogę dogonić WIG.

Biuro maklerskie 4494.99 PLN

Petrolinvest 61 akcji wartość 2580,91 PLN
Gotówka 1914,08 PLN

W środę 12.11 wyleciałem z LC Corp, gdzie przesunąłem wyżej stopa na 83 gr. „Udało” mi się sprzedać po cenie minimalnej tego dnia, ale i tak dzisiaj jest niżej. Moja znajomość z Leszkiem C. zakończyłem stratą 75,71 zł/ -10,9%. Dziś zagrałem dość hardcorowo pod odbicie na Petrolinveście. Na razie kompletna klapa i klejnot Ryśkowy leciał jak kamień. Jeśli spadnie poniżej 4 dyszek w poniedziałek, żegnajcie stepy Kazachstanu i Rosji. Raport kwartalny pokazali po sesji jak zwykle ze stratą, ale kto miał wywalić pod to, to akurat już wywalił, bo niby skąd miałby tu być zysk?
Postanowiłem przelać resztę gotówki do banku, a dopiero w pierwszej dekadzie grudnia wyślę tysiąc (500 z powrotem + 500 nowe oszczędności). Nie mam czasu na futy, a na akcje tyle mi na razie starczy. Gospodarka zwalnia, spółki podają słabe wyniki, więc zostaje jakaś drobna spekulacja. Co z tego, że firma ma C/Z np. 8, jak jej zysk się zmniejszy o połowę, albo w ogóle zniknie?

Lokaty i depozyty 17 828 PLN:

mBank 7028 PLN
SKOK lokaty 10800 PLN

Otrzymałem dotację i stąd więcej w mBanku (dzięki Wiesiek!). Jak wcześniej wspomniałem znowu coś tu wróci z bossy. Jestem dość zajęty ostatnio, ale te 6% na emax+, to trochę mało.

Pozostałe inwestycje 2521 PLN:

Monety kolekcjonerskie - srebrne 1300 PLN
Sztabka złota 1/2 uncji 1071 PLN
Sztuka/kolekcjonerstwo 150 PLN

Niedawno podśmiewałem się, że Agora wydała tyle baniek na Tradera, a tu proszę już poleciał prezes Sowa ze stołka. Szczerze mówiąc nie śledzę co tam w blogach piszczy. Ponoć koniec blogosfery wieszczą jacyś tam ludzie, ale nie znam się na tym za bardzo. Z dużym, prawie dwumiesięcznym opóźnieniem przeczytałem, że Bankrate kupił bloga Johna Wu Bankaholic za 15 mln zielonych i to wykładając od razu 12 baniek na stół. Bankaholic składa się z 1 człowieka i trochę ryzykują jakby na przykład koleś zachorował czy trafił mu się jakiś wypadek. Obojętnie jak jest, ale jakby coś to ja też mogę pisać podobnego bloga jak mi jakiś nasz Bankrate zapłaci nawet 1/10 tego. Nie jestem pazerny.