poniedziałek, 8 września 2008

Dolar po 2,44. Szukamy eksporterów do portfela

Skoro złoty słabnie nie tylko wobec dolara, ale i także innych walut, czas się przyjrzeć przecenionym akcjom eksporterów.

Spółek jest wiele.

Mnie interesują następujące - w nawiasie moje ewentualne ceny kupna, tak mniej więcej: Amica (11 zł), Kęty (75zł), Dębica (70zł), Świecie (36,5zł). Poziomy nie wynikają z żadnej głębszej analizy, tylko z rzutu oka na wykresy. Teraz pozastanawiam się nieco bardziej. Przyznam, że już w wakacje interesowałem się nie tylko Amicą, którą znamy i z bloga, ale również pozostałymi spółkami.

Kilka odrzuciłem ze względu na brak obrotu - na przykład Permedia lub zawyżone wg mnie wskaźniki - HTL Strefa czy nie najwyższą jakość zarządu - Krosno.

Myślę o wyborze jednej spółki sugerując się motywem eksportowym za niewielką kwotę - nieco ponad 1000 zł. Wolałbym to zrobić po przebiciu trendu spadkowego na WIG20, ewentualnie łapiąc dołki w rejonie 2400 - ale ta druga opcja niezbyt mi się podoba i zakup byłby jeszcze mniejszy.