piątek, 22 lutego 2008

Portfel. Wyprzedaż monet dobiega końca.

Stan portfela 15 255,61 PLN (4189,89 PLN + 1930 PLN + 7850 PLN + 1145,72 PLN +140 PLN)

Obsuwa portfela wynika ze spadku cen srebrnych monet. Udało mi się je sprzedać ze znacznym zyskiem, ale nieco taniej niż wskazywały moje wcześniejsze szacunki.

Jestem o wiele bardziej zadowolony ze składu mojego portfela obecnie. Jedyna niedobra rzecz to zbyt duża ekspozycja na ryzyko na pochodnych na GPW, ale ta sytuacja jest tymczasowa.

Biuro maklerskie 4189,89 PLN

Krótka na akcje PKOBP:
1 S FPKOH8

Opcje marcowe na spadki:
2 x OW20O8260 258 PLN
1 x OW20O8280 414 PLN

Gotówka (+depozyt) 3517,89 PLN

Trend boczny nie pozwala nikomu na większe zarobki i może być zabójczy dla moich opcji.

Dodatkowo dziś dołożyłem 1 pozycję na s na futures na PKOBP po 45,19.

Na początku tygodnia sprzedałem certyfikaty BPHFIZSN. Spełniły swoje założenie bezpiecznej lokaty krótkoterminowej i przyniosły mi 2,9 % w ciągu niespełna miesiąca dla kwoty 1200 PLN.

W tym tygodniu wycofałem co nieco gotówki z BM, ponieważ akcji nie mam zamiaru kupować na razie żadnych, a stoję tylko z k na certyfikaty indeksowe ( zlecenie do końca marca na poziomie 2500 na WIG20).

Trudno mi wyrokować co przyniosą moje dość ryzykowne ruchy na pochodnych, ale przynajmniej spróbuję coś uszczknąć w razie kolejnej fali zwały, na którą czekam.
Jeśli rynek zwróci się przeciw mnie i pójdzie w górę dobiorę tym razem opcję czerwcową i zakończę spekulacje na spadki co najmniej do wakacji.

Zyskałem sporo gotówki po spieniężeniu monet więc lekko podkręciłem ryzyko na GPW, bo mam teraz pewien komfort, ale nie mam zamiaru bardziej szarżować i np. otwierać jeszcze pozycji na normalnych futures na WIG20 ze względu na ich zbyt dużą zmienność.

Monety kolekcjonerskie 1930 PLN

Jeszcze mam parę do sprzedania, ale już nie przeżywam stresu. Jakaś szczątkowa ilość na pewno zostanie na pamiątkę i przy okazji do dywersyfikacji portfela.

Depozyty i lokaty bankowe 7850 PLN

Mbank 6250 PLN
SKOK 1600 PLN

Mieszek napełnił się po sprzedaży monet.

Sztabka złota 1/2 uncji 1145,72 PLN

Inwestycje alternatywne 140 PLN