poniedziałek, 8 listopada 2021

Coinbase realizuje pozytywny scenariusz. Czy wciąż warto kupować kryptowaluty?

Na początku czerwca br. postawiłem tutaj tezę, że w pozytywnym scenariuszu akcje spółki z platformą kryptowalut Coinbase dojdą do poziomu 300 USD w ciągu kilku miesięcy. Dlatego zająłem pozycję po średnim kursie 231,84 USD za akcję. 

Udało się z nawiązką i w ostatni piątek na otwarciu notowań widzieliśmy nawet 345,23 USD. 

Ostatecznie wyszedłem z tych akcji średnio lekko poniżej 340 USD.

Tak naprawdę mój timing nie był wcale zbyt dobry, ponieważ prawdziwy silny impuls wzrostowy pojawił się dopiero kilka tygodni temu.


Jednak nie narzekam i oby częściej udawało się zamykać pozycje bez dźwigni z zyskiem ponad 40 proc. w kilka miesięcy.

Dodatkowym katalizatorem była niepewność co do wyników kwartalnych, które spółka zaprezentuje już jutro.

Tak samo nie będę się skarżył, jeśli na przykład kurs Coinbase pójdzie jeszcze dużo wyżej - przykładowo Citi wydało ostatnio rekomendację "kupuj" z ceną docelową 415 USD. Niech teraz zarabiają inni.

Zasadniczo od jakiegoś czasu praktycznie nie zajmuję się klasyczną spekulacją i sporadycznie wykonuję takie transakcje, żeby całkiem nie zardzewieć.

A skoro jesteśmy przy temacie platformy krypto pomyślałem, że warto wstawić taką ankietę na Twitterze:


Zapraszam do głosowania.

Osobiście posiadam niewielkie ilości kryptowalut, ale trudno to nazwać poważnym inwestowaniem. Po prostu kupiłem je głównie z ciekawości łącznie za nieco ponad dwa tysiące złotych (trochę jeszcze stopniowo dołożę). 

Co prawda aktualnie jestem teoretycznie na plusie, ale liczę się z tym, że w najgorszym wariancie mogę już tych pieniędzy nie zobaczyć.

Nie wykluczam, że obserwujemy szczyt bańki - jeżeli wchodzi taki sceptyk jak ja, to zapala się lampka ostrzegawcza. 

Równie dobrze szaleństwo może trwać dalej.

Przy okazji chętnie przytoczę taki tweet Elona Muska (aktualnie lider na liście miliarderów Bloomberga):

A jakie jest Wasze podejście do krypto i czy ulegało ono zmianie? Zapraszam do komentarzy.

Akcje Coinbase i wiele innych dostępne bez prowizji w XTB >>