poniedziałek, 14 czerwca 2010

Gdzie najtaniej kupić akcje Tauronu?

Do piątku 18 czerwca trwają zapisy na akcje Tauronu i na pewno dobrze jest wybrać takie biuro maklerskie, w którym poniesiemy najmniejsze koszty. Na tytułowe pytanie gdzie najtaniej kupić akcje Tauronu, odpowiedź brzmi w BM BGŻ, gdzie prowizja wynosi 0,18%, potem są DM BOŚ. DM BZWBK, DM PKO BP oraz DM Millennium z prowizją 0,19%. W eMaklerze mBanku będzie to 0,2%.

Jednak najtaniej operację kupna i sprzedaży akcji Taurona da się wykonać w zupełnie innym miejscu.


Zauważmy, że we wspomnianym BM BGŻ przy sprzedaży prowizja wynosi 0,39%, podobnie w większości innych biur maklerskich. Na dodatek w kilku z nich prowadzenie rachunku maklerskiego jest płatne.

Dlatego tak jak w przypadku PZU najtańszą opcją jest ponownie XTB.

Prowizja 0,25% za kupno oraz 0,25% za sprzedaż będzie najlepszym wariantem, choć różnice w przypadku Tauronu są naprawdę kosmetyczne i dotyczą kilku złotych.

Ważniejsze pytanie: czy w ogóle warto zapisać się na Tauron pozostaje bez oczywistej odpowiedzi. Sam powiedziałem NIE cenie emisyjnej 70 groszy we wpisie z poprzedniej niedzieli. Jednak wróbelki coraz głośniej ćwierkają o możliwej jej obniżce i zacząłem się wahać. Nadal na 100% nie jestem pewien decyzji, którą podejmę w czwartek (mam gotowe 10 tysięcy w eurobanku), ale zacząłem patrzeć nieco łaskawszym okiem na Taurona i podejrzewam, że zapiszę się co najmniej na niepełny pakiet (na przykład za 6,3 tys. zł).

Przy PZU nie miałem żadnych wątpliwości. Teraz przyznam, że jestem w kropce.