piątek, 21 maja 2010

Lokata na 7,3% w SKOK Wesoła

SKOK Wesoła ostatnio zaproponował co najmniej dwie ciekawe lokaty. Jedna to lokata Od 7 % na 1 miesiąc do 7,3% na 9 miesięcy promowana jako „Świat stanął na głowie”, a druga to lokata jednodniowa z oprocentowaniem 5,7% (czyli bezbelkowa) z możliwością podwyższenia do 6% po wpłacie 140 000 zł.

Jakie są w takim razie haczyki?

Po pierwsze, SKOKi nie są bankami i nie podlegają nadzorowi KNF oraz nie obejmuje ich BFG. Jednak SKOKi są dobrze zorganizowane i mają własny system ubezpieczeń, a na dodatek wkrótce ustawowo wejdą pod skrzydła KNF, więc bezpieczeństwo depozytów wzrośnie.

Innym, znacznie większym minusem jest brak placówek SKOKu Wesoła w większości dużych miast. Trochę dziwne, że znajdziesz taką w Białobrzegach, a w Warszawie czy Łodzi już nie.

No i jak zwykle dochodzą różne opłaty wstępne i konieczność fizycznej wizyty w placówce.

Jednak oprocentowanie na pewno wydaje się bardzo interesujące.

Jeżeli ktoś już zakładał tam lokaty lub wybiera się do placówki, proszę o podzielenie się wrażeniami.

Rzecz jasna SKOKi szczypią jak sól w oku bankom i media często je atakują, co nie dziwi w świetle porównania na przykład lokaty na miesiąc oprocentowanej na 6,9% netto, którą założyłem dziś w SKOK Wołomin z najlepszymi tradycyjnymi (te 4,75% brutto w greckim Polbanku to żadne El Dorado).

Wykonałem dziś większą operację w SKOK Wołomin:



Przy okazji założyłem sobie bezpłatny ROR (3,7%), na który spłyną środki z lokat.
Poprzednia zakończona wczoraj przyniosła zgodnie z oczekiwaniami 27,8628,56 zł od 5040 zł.

Teraz zmobilizowałem się do znacznie większej kwoty, czyli 23 375 zł. Za miesiąc dostanę 55 x 2,49 zł = 136,95 zł odsetek. Każdą umowę lokaty trzeba podpisać dwa razy, czyli wykonałem dodatkowo 108 podpisów i straciłem na to jakieś 15 minut- na pewno znacznie dłużej zeszło się pracownicom, które rano poprosiłem o przygotowanie umów.

Gdybym po prostu wpłacił 23 375 zł na miesiąc bez dzielenia na paczki po 425 zł, dostałbym 136,98 zł – 26 zł= 110,98 zł.

Inaczej mówiąc za 108 podpisów dochodzi 25,97 zł zysku i mi akurat to się kalkuluje, a zabawa w BPH już nie za bardzo (ryzyko zmiany warunków).

Zauważmy, że w SKOK Wesoła można wykonać podobny manewr do mojego i wpłacać kasę na lokaty miesięczne omijając Belkę, ponieważ kwota minimalna lokaty wynosi 300 zł.
7% netto wygląda obiecująco.

No a komu sie nie chce, zawsze może sobie klikać lokaty w Open Finance.

P.S.
Do przemyślenia: 1000 lokat po 425 zł w SKOK Wołomin przyniesie 2490 zł odsetek netto po miesiącu.