poniedziałek, 29 grudnia 2008

Czy mBankowi potrzebni są klienci?

Zaczynam w to wątpić.

Dziś okazało się, że rachunek eMAX plus (ta nazwa to taki żart sytuacyjny) jest oprocentowany od teraz na 5% rocznie - naprawdę porażka. Nie wiem na czym polega strategia BRE, ale raczej klientów im nie przybędzie. Przynajmniej tych z kasą. Może nastawili się na takich co mają po 100 zł, którym wszystko jedno jakie jest oprocentowanie? A może chcą na przekór sytuacji na swiecie ostro ruszyć z kredytami? Naprawdę nie wiem i nie rozumiem tego postępowania. Widocznie kryzys nie dotyczy BRE i mają za dużo depozytów. Zawiłe są meandry myślenia bankowców.

W każdym razie z plusów mBanku zostały już tylko darmowe przelewy i znany mi interface - to chyba trochę mało?

Poszukującym alternatywy proponuję oprócz Open Finance/Noble sprawdzenie też oferty Allianz - Allianz Profit (polisa na 6 miesięcy odpowiadająca lokacie na 10,5%, minimum 3000 zł, oferta do końca roku).

Z Open Finance właśnie dostałem mailem potwierdzenie, że otworzyli mi roczną lokatę (742 zł na 9,4% - łącznie mam tu teraz 1430 zł). Całkiem prawdopodobne, że jeszcze co nieco tam wrzucę w przyszłym tygodniu. Powoli trzeba się ewakuować z mBanku i zostawić tu z tysiąc złotych. Ten dzisiejszy ruch naprawdę mnie zdenerwował, bo i 6% było mikre.

Nie mam czasu bawić się dziś za wiele, ale może zdąże choć z założeniem konta w Eurobanku (tam do 31.01 7,07% na RORze, a potem pewnie obetną %).