czwartek, 8 maja 2008

Portfel. Powoli wracamy na rynek.

Jutro mnie nie będzie do wieczora, a w sobotę i niedzielę też będę zajęty, więc z konieczności publikuję nieco wcześniej aktualny portfel.

Trudno dodać coś nowego do aktualnej sytuacji na rynku. Wciąż poruszamy się w ruchu horyzontalnym na giełdzie, tym razem nieco wyżej, blisko górnej bandy.

Dopiero wyraźne przejście 3100 na WIG20 da zdecydowany sygnał kupna.


Mnie taka sytuacja niespecjalnie martwi i zgodnie z założeniami z początku roku w maju poszerzam inwestycje na zagraniczne rynki. Na razie dość symbolicznie zaopatrzyłem się w DJ Eurostoxx50.

Zastanawiam się też nad kolejnymi krajami. Może BRIC ?

Nie udało mi się złapać WIG20 po 2750, więc za część pieniędzy wszedłem po aktualnej cenie.

Kolejna porcja będzie albo po 2850, albo dopiero w czerwcu.

Zakładam, że próbuję trochę łapać dołki, ale jak się nie uda i tak co miesiąc będę teraz dorzucać do portfela WIG20.

Miałem pewien problem z mniejszymi spółkami i z ociąganiem zleciłem zakup funduszu Uniakcji MISS Subfundusz. Na początek za 250 PLN. Na wszelki wypadek wziąłem parasolowy.

Nie chcę za mocno się angażować w maluchy, a z drugiej strony za parę stówek nie ma sensu brać pojedynczych akcji.

Wczoraj wyleciałem z certyfikatów na złoto. Strata nieco ponad 50 PLN nie robi na mnie aż tak wielkiego wrażenia :) W razie odpału pocieszę się sztabką.

Ogólnie udało mi się w ostatnich czterech dniach dorzucić do mieszka 225 PLN. 150 poszło na Uniakcji MISS ( +100 z mBanku), a 75 do BOSia.

W przyszłym tygodniu zakładam odłożenie tylko kilkudziesięciu złotych, które, jak ostatnio nakazuje tradycja, powędrują do bossy. Póki nie mam tam przynajmniej 10k PLN, nawet specjalnie się nie zastanawiam nad kolejnymi alternatywami.

Stan portfela 17 334,85 PLN(2230,85+250+12160+2694)

Biuro maklerskie 2230,85 PLN :

WIG 20: 7 x certyfikaty UCW20AOPEN
wartość 685,66 PLN

DJ Euro Stoxx 50: 4 x certyfikaty RCESXAOPEN
wartość 524,56 PLN

gotówka 1020,63 PLN


Fundusze inwestycyjne 250 PLN:

Uniakcje MISS Subfundusz 250 PLN

Nie mam jeszcze potwierdzenia w rejestrze.


Lokaty i depozyty 12160 PLN:

mBank 4560 PLN
SKOK lokaty 7600 PLN

MBank jest tylko poczekalnią i powolutku kasa tu zgromadzona będzie wędrować w inne, ciekawsze a dla niej miejsca.


Pozostałe inwestycje 2694 PLN:

Monety kolekcjonerskie - srebrne 1400 PLN

Sztabka złota 1/2 uncji 961 PLN

Sztuka/kolekcjonerstwo 150 PLN

Inwestycje alternatywne 183 PLN


Zachęcam wszystkich Czytelników do systematycznego oszczędzania i inwestowania pieniędzy.
Może kwota jaką zgromadziłem od września nie powala na kolana, ale nie jest źle.

Teraz coraz ważniejsze staje się trzymanie dyscypliny i nie wycofywanie nawet 1 PLN.

Coraz głośniej zaczyna marudzić procent składany i wkrótce zacznie się domagać wyższych stóp zwrotu, ale wszystko po kolei i w swoim czasie.