piątek, 15 lutego 2008

Portfel. Bez większych zmian.

Stan portfela 15 867,41 PLN (6267,9 PLN + 6100 PLN + 2248 PLN + 1111,51 PLN +140 PLN)

Biuro maklerskie 6267,9 PLN:

12 certyfikatów BPHFIZSN x 103 PLN = 1236 PLN
1 x Opcja OW20O8260 x 23,4 = 234 PLN
Gotówka 4797,90 PLN

Sytuacja na giełdzie nadal jest niejasna, dopóki dane z amerykańskiej gospodarki nie wskażą, że nie ma realnego zagrożenia recesją. Co gorsza, niepokojące wieści zaczęły napływać coraz szybciej z Wielkiej Brytanii (spadek cen nieruchomości, wzrost złych długów).

Większość ekonomistów optymistycznie twierdzi, że na nas nie ma to większego wpływu. Ja nie jestem wcale tego taki pewien.

Poza tym jak miecz Damoklesa wiszą nad nami audytowane wyniki banków amerykańskich za 2007 rok. Będzie się jeszcze działo. Jeśli rynek wytrzyma do czerwca i się nie załamie, zmienię swoje nastawienie na bardziej pozytywne.

Na razie moja taktyka jest dość prosta. Za niewielką kwotę wziąłem opcje marcowe na spadki. Jeśli jeszcze odpalimy w górę, wezmę kolejną czerwcową.

Po debiucie certyfikatów indeksowych na WIG20 UCW20AOPEN moja uwaga na naszym rynku akcji zostanie na razie skupiona na nich. Dałem długoterminowe zlecenie zakupu do końca marca 15 sztuk w rejonie 2500 na WIG20.

Jak nie wejdzie, w kwietniu zdecyduję co dalej.

Ten instrument traktuję długoterminowo i na pewno nie będzie mi służyć do spekulacji.

Nie planuję żadnych zawiłych strategii, a jedynie kupowanie przy wsparciach w niezbyt dużych pakietach (do 1200-1400 PLN jednorazowo). Rzecz jasna zasady zarządzania pieniędzmi stosowane jak zawsze.

Monety kolekcjonerskie 6100 PLN

Nadal sprzedaję i jak skończę, podam bilans. Z powodu kosztów odjąłem 100 PLN od poprzedniej wyceny. W rzeczywistości część monet zamieniła się w gotówkę, ale nie chcę na razie mieszać i uporządkuję ten stan po zakończeniu zimowej promocji.

Depozyty i lokaty bankowe 2248 PLN

Mbank 648 PLN
SKOK 1600 PLN

W poniedziałek założyłem kolejną lokatę w SKOK – tym razem roczna na 600 PLN. Oprocentowanie 7%. 400 PLN przyszło z mBanku, a 200 dołożyłem jako kolejne oszczędzone środki. Wymyśliłem sobie, że będę dorzucał do każdej z lokat w następujący sposób:
w czerwcu kończy mi się lokata półroczna na 1000 (jakieś 24 PLN odsetek), więc dołożę aby mieć minimum 1100 przy kolejnej. W grudniu powtórzę numer, aby zaczynać od co najmniej 1200. Podobnie zrobię z lokatą na rok w lutym 2009. Podałem kwoty minimalne, ale raczej skłaniam się do szybszego powiększania aktywów w SKOK Wołomin.
Oczywiście warunkiem kontynuacji jest korzystne oprocentowanie.

Sztabka złota 1/2 uncji 1111,51 PLN

Ustawiłem się z kupnem 6 certyfikatów RCGLDAOPEN na poziomie odpowiadającym mniej więcej $850/oz złota. Sztabka zostaje rzecz jasna na bardzo długo.

Inwestycje alternatywne 140 PLN