piątek, 25 stycznia 2008

Portfel. 15 000 pokonane.

Stan portfela 15 228,04 PLN (5565,04 PLN+ 6479 PLN+ 2058 PLN + 1126 PLN).

Biuro maklerskie 5565,04 PLN :

400 akcji IDMSA x 9,06 PLN = 3624 PLN
12 certyfikatów BPHFIZSN x 100,94 PLN = 1211,28
Gotówka 729,76 PLN

W poniedziałek doszedł kolejny przelew 100 PLN do bossy. W najbliższym tygodniu przelew będzie symboliczny, zaledwie 60 PLN z powodu licznych wydatków. Mimo to, rzecz jasna nie rezygnuję z cotygodniowego oszczędzania i dzieje się tak w dużej mierze dzięki mobilizacji jaką mi daje pisanie bloga.


Z tymi trzema milionami jako celem wcale nie żartuję, choć plan dopiero wykonałem zaledwie w 0,5 %. W kolejnym tygodniu dojdzie już tradycyjna stówka.

Duże zamieszanie w portfelu giełdowym spowodowane zostało po części niespodziewanym cięciem stóp procentowych przez FED oraz całym pakietem działań podjętych przez Amerykanów w walce z grożącą im recesją.

W poniedziałek rano wszystko wyglądało bardzo źle i już na otwarciu przezornie wywaliłem MCI po 12,10. Jak się okazało, było to wtedy słuszne posunięcie, bo walorek spadł bardzo nisko i we wtorek otwierał się zaledwie po 10,13 PLN. I wtedy na ratunek przyszedł wywoływany przeze mnie już wcześniej Bruce Willis ratujący cały świat przed zagładą - grany tym razem przez Bena Bernanke.

Niestety jeszcze przed wejściem na scenę dzielnego Bena wywaliłem też certyfikaty na ropę naftową i złoto. Moje prognozy co do surowców teraz można sobie włożyć w buty. Czekam na korektę na złocie i odbiorę trochę certyfikatów, o ile uzbieram co nieco gotówki.

Co paradoksalne mój błąd okazał się na szczęście dobrym posunięciem, bo dzięki temu zyskałem nieco wolnej kasy, którą śmiało zainwestowałem w IDMSA w czwartek rano ( 200 akcji po 8,31 i 200 po 8,46). Oglądałem sobie wykres i teraz zacieram ręce i z pewną taką nieśmiałością ośmielę się napisać, że przy dobrych wiatrach sprzedam je w rejonie 13-15 PLN. Przy złych, nieco poniżej 8.
Dziś NWZA IDMSA, które ma zdecydować o emisji akcji, ale to dość odległy termin kwietniowy.

Do portfela dołożyłem też certyfikaty funduszu BPHFIZSN. Zajmuje się on nieruchomościami komercyjnymi i zgodnie z ostatnią wyceną jest on wart na dzień 28.12.07 121,36 PLN. Nie wiem o co chodzi do końca, ale skoro był po 100 wczoraj to kupiłem 12 sztuk na wszelki wypadek :)

Ogólnie cały czas jestem czujny i jak WIG 20 przebije 3100 szykuję się do zakupu opcji na spadki na WIG 20 z czerwcowym terminem wykonania.

Monety kolekcjonerskie 6479 PLN

Nie zmieniam wyceny. Sokół lekko dołuje, reszta raczej stoi w miejscu.

Depozyty i lokaty bankowe 2058 PLN

mBank 1058 PLN
SKOK lokata 1000 PLN

Czekamy na choć 0,25% podwyżki stóp w przyszłym tygodniu (posiedzenie RPP). Może SKOK też będzie szczodry ? Środki w mBanku powoli zaczynają się niecierpliwić z powodu ich nędznego oprocentowania poniżej inflacji.

Sztabka złota 1/2 uncji 1126 PLN

Złoto pięknie rośnie, ale niestety mam za dużo srebrników i nadal ograniczają mnie one w odważniejszych zakupach sztabek. Liczę, że zamienię jeszcze w tym roku kilka monetek na kolejną pół- lub uncjową.

Ogólnie jestem zadowolony i mam nadzieję, że wszyscy cieszą się z końcówki emocjonującego tygodnia. Oby i po następnym nasze portfele znowu się powiększyły.