środa, 30 stycznia 2008

IDMSA sprzedane –wycofuję się do okopów

Dzisiejsze dane o PKB w USA wskazują na coraz większe zagrożenie recesją i trudno mi przewidzieć reakcję rynku za Wielką Wodą po 20:15 po prawdopodobnej obniżce stóp o 50 punktów bazowych.

Co gorsza, jutro wchodzą do obrotu jakieś tam kolejne akcje serii G IDMSA, a widzę, że na papierze sypaczy nie brakuje. Pewnie mają oni jakieś darmowe akcje, bo kto sprzedawałby takie batoniki PKCem?

Ja w każdym razie dobrałem z rana do równego pakietu kolejne po 9,4 i miałem stan 540 sztuk. Całość sprzedałem tuż przed 15:00 po 9,48. Mogło być lepiej, ale nie kończę przygody z IDM i prawdopodobnie będę polować niżej.

Dla porządku podam, że kupiłem łącznie 540 akcji IDMSA od czwartku za łączną sumę 4636,99 PLN z prowizjami. Sprzedałem dziś za 5099,24 PLN. Zysk+ 9,96 % (+462,25 PLN) mogę uznać za całkiem niezły.

Gdyby PKB był dziś w USA nieco lepszy, zostawiłbym na pewno część, a tak uznałem, że ryzyko zbytnio rośnie. W końcu nie od dziś wiadomo, że od jakiegoś czasu jestem niedźwiedziem i naprawdę wymagało ode mnie całkiem sporo wysiłku zebranie się na zakupy akcji pod odbicie. Akcja udana, choć liczyłem na sporo więcej.