niedziela, 3 sierpnia 2008

Blogi miliarderów

Zupełnie przypadkiem trafiłem na przedruk artykułu z Forbesa na temat blogujących miliarderów. Wydaje się, że zawsze warto sprawdzić co mają do powiedzenia najbogatsi.

Pierwszy blog, który odwiedziłem pisany jest przez Pierre`a Omidyara. Może nazwisko nie każdemu coś mówi, ale właśnie ten człowiek wymyślił eBay.


Szczerze mówiąc, nic tu ciekawego nie znalazłem. Może jakiś jego fan ekscytuje się twitterowymi wpisami, że Ormidyar był na zebraniu, albo zainstalował Skype`a. Ja niestety zupełnie nie interesuję się takimi sprawami.

Kolejny pisany przez Marka Cubana pod nazwą BlogMaverick.com wydaje się zdecydowanie ciekawszy i z pewnością poświęcę mu co nieco czasu, choć sam nie zajmuję się start-upami Internetowymi. Widać, że autor bardziej się przykłada do wpisów.

Następna strona należy do znanego miliardera Rossa Perota. Blog koncentruje się na olbrzymim deficycie federalnym USA. No tu akurat nic odkrywczego nie znalazłem.

Od dwóch miesięcy działa blog, którego autorem jest Carl Icahn. O i to jest miejsce, które od razu mi się spodobało. Restrukturyzacja firm, wrogie przejęcia od środka i walka z korporacjami bardzo mnie ciekawią. Aktualnie Icahn ma na tapecie wojenkę o Yahoo!, ale zdaje się przegraną. Mam nadzieję, że będzie pisał dalej.

Jeśli ktoś zna adresy blogów znanych bogaczy, proszę dopisywać w komentarzach. Dla mnie i tak na razie największym hitem są coroczne listy do akcjonariuszy Berkshire Hathaway, pisane przez Warrena Buffetta.