piątek, 1 lutego 2008

Portfel . Kierunek 16 000.

Stan portfela 15 920,13 PLN (6358,13 PLN+ 6389 PLN+ 2046 PLN + 1127 PLN)

Biuro maklerskie 6358,13 PLN:

12 certyfikatów BPHFIZSN x 103 PLN = 1236 PLN
Gotówka 5121,10 PLN

W poniedziałek wysłałem jednorazowo oszczędności lutowe do BOŚ, kolejna odłożona stówka dojdzie tu dopiero 3 marca.

Sytuacja na giełdzie jest skomplikowana.

Wszelkie dane wskazują na recesję w USA i dalsze spadki, ale rynek może pójść w swoją stronę. Dziś było widać tęsknotę za wzrostami po dobrych infach o dużej premii oferowanej akcjonariuszom Yahoo! przez Microsoft, który przymierza się do przejęcia firmy Yanga.

Mimo kolejnych raczej złych danych makro, USA z entuzjazmem znowu zaczęły notowania. Chęć do odbicia jest spora. Gorzej może być z końcówką, ale zobaczymy po 22.

Podobne nastroje przeniosły się na nasz parkiet. Ja wykorzystałem falkę w sposób dość umiarkowany i dokończyłem w mijającym tygodniu spekulację na IDMSA. Transakcję oceniam niezbyt dobrze, bo stosunek zysk ( końcowy zarobek 462 PLN) do ryzyka ( max strata <500 PLN) ostatecznie równa się około 1:1. Dobra relacja to 2:1, a najlepiej 5 i więcej. Oby następnym razem było lepiej.

Jestem konsekwentny i jak obiecałem, weekend spędzę w pewnej części nad analizą opcji i kilku spółek z WIG20 pod kątem zagrania na spadki.

Rozważam Agorę, PKOBP, PKN Orlen i TPSA + indeks WIG20.

KGHM odpada bo kontrakt jest na 9500 PLN (100 akcji), a zatem ledwie 5 % ruchu ceny akcji wywaliłoby mnie nawet z prawidłowej pozycji.

W sumie jestem w ciekawej sytuacji. Kibicuję byczkom, żeby walnąć je po rogach z wyższych poziomów we wtorek-środę.

Jak widać, przeobraziłem się niechcący w spekulanta. Los się tak potoczył, że od kiedy piszę bloga, czyli od września, na GPW nie udało mi się pobyć statecznym inwestorem. Widocznie taka Karma.

Monety kolekcjonerskie 6389 PLN

W przyszłym tygodniu zaktualizuję ich wycenę. Sokół leci w dół i ciągnie też ceny większości innych sreberek, więc kwota będzie prawdopodobnie niższa.
Możliwa obsuwa w wycenie za tydzień stawia pod znakiem zapytania atak na 16 000 w całym portfelu już teraz, ale walczę dalej :)

Depozyty i lokaty bankowe 2046 PLN:

mBank 1046 PLN
SKOK lokata 1000 PLN
Doszło 3 PLN odsetek za styczeń ( małe grosze pomijam).

Może lokata 6 % w PKOBP obudzi inne banki ? W marcu tak czy siak zakładam kolejną półroczną z części środków zgromadzonych w mBanku. Na razie na czele listy faworytów jest SKOK Wołomin i 6,5 %.

Sztabka złota 1/2 uncji 1127 PLN

Złoto jest hitem inwestycyjnym programów telewizyjnych i gazet typu "Superexpress" . Nie tylko w Polsce.
Zanosi się na korektę. Przy spadku w rejon $850 za uncję kupię kilka (może 10) certyfikatów RCGLDAOPEN Raiffeisena. Jeśli cena nie spadnie, pozostanę przy tej skromnej sztabce.