środa, 30 marca 2011

Gdzie są moje odsetki, czyli o profesjonalizmie XTB

Wczoraj powinienem otrzymać odsetki z obligacji korporacyjnych, które leżą na rachunku w X-Trade Brokers. Dotyczy to serii GNT0312 oraz PCM0312. Ku mojemu zdziwieniu, dziś rano po zalogowaniu się do XTB po odsetkach ani widu, ani słychu.

Nie słyszałem, żeby nastąpiły jakieś zmiany w terminarzu wypłat odsetek i dziwne byłoby, gdyby obie spółki nawaliły jednocześnie, więc zadzwoniłem do XTB.


Po krótkiej rozmowie Pan Pracownik połączył się z jakimś tam działem i poinformował mnie, że nastąpił "błąd w księgowaniu" (hehe) i odsetki powinny zostać dopisane do mojego rachunku jeszcze dziś.

Lekko mnie wyprowadził z równowagi jego beztroski ton. Zero skruchy czy przeprosin.

Moim zdaniem to jest poważna wtopa i stawia pod znakiem zapytania wiarygodność brokera, do którego przecież ludzie wpłacają często swoje ciężko zarobione pieniądze.

Czy teraz mam sprawdzać wszystkie transakcje oraz przelewy, czy przypadkiem XTB nie popełnił "błędu w księgowaniu"? Najwyraźniej tak. Żółta kartka, Panowie. Ten wasz bolid F1 nawala (chrzczone paliwo?).