środa, 21 kwietnia 2010

Konto optymalne w Open Finance

Od kilku dni Open Finance promuje coś nowego, czyli konto optymalne.

Co w tym koncie ciekawego? Nic szczególnego.

Mamy za darmo prowadzenie i przelewy oraz darmową kartę debetową z darmowymi wypłatami z sieci bankomatów GETIN Banku oraz Euronetu.

Plusem jest konto oszczędnościowe oferujące 4,5% w skali roku, ale takie oprocentowanie obowiązuje tylko do 15 lipca.

Poza tym Open próbuje skusić klientów tanią nawigacją GPS marki Manta Easy Rider.

Warunkiem do jej darmowego otrzymania są miesięczne wpływy z wynagrodzenia minimum 1000 zł przez dwa lata oraz comiesięczne karciane transakcje na minimum 500 zł, także przez 24 miesiące. Według mnie aby skusić się na taką promocję trzeba być niezłym desperatem, a jakoś Manta nie kojarzy mi się ze sprzętem wartym takiego poświęcenia.

Wracając do konta, nie sposób nie zauważyć, że niemal identyczna oferta znajduje się w mBanku, a tam na dodatek mamy darmowy dostęp do wielu funduszy inwestycyjnych przez SFI.

Jedyna przewaga to minimalnie wyżej oprocentowane i wygodniejsze od lokaty jednodniowej w mBanku konto oszczędnościowe. Jednak nie wiadomo czy w lipcu i ta przewaga się nie skończy.

Za bardzo nie wiem do czego miałoby mi służyć to konto i nie mam zamiaru go otwierać, ale intryguje mnie, że Open Finance z pośrednika staje się bankiem konkurującym z właścicielem, czyli GETIN Bankiem, co dla mnie jest nieco niejasną strategią. Może chodzi o ciche zbieranie kasy na kredyty w Noble Banku dla zamożnych jelonków? Trudno powiedzieć.