wtorek, 19 stycznia 2010

Jak tanio kupić euro w internecie?

Tradycyjnie waluty kupujemy/ sprzedajemy w kantorach, które oferują zdecydowanie korzystniejsze kursy od bankowych. Znalazł się jednak ktoś (Tomasz Dudziak), kto postanowił zmienić sytuację i sprawić, żeby ludzie wymieniali się walutami na platformie internetowej (poszerzenie idei social lending).

Od mniej więcej dwóch miesięcy swoje próbuje ugrać serwis walutomat.pl, gdzie kursy są bardziej konkurencyjne niż w kantorach, więc spróbowałem dziś zmierzyć się w praktyce z problemem jak tanio kupić euro w internecie.


W połowie grudnia relację zdał Zdzichu na swoim blogu i tam powrzucał screeny co i jak po kolei wygląda. Wszystko co potrzebne znajdziemy poza tym w pomocy i nawet taki średnio rozgarnięty użytkownik jak ja zorientuje się jak to działa po paru minutach przeglądania strony - przy rejestracji wpisz poprawny numer komórki, ponieważ niektóre operacje potwierdza się przez smsy otrzymywane z walutomatu.



Wszystko przebiegło błyskawicznie i cała operacja z zarejestrowaniem się, przelaniem pieniędzy do Revelco, zakupem euro i wypłatą ich na konto zajęło mi mniej niż godzinę.

Postanowiłem wysłać 405 zł, ponieważ przy bardzo dobrym wietrze mniej więcej tyle zapłaciłbym dziś za 100 euro w kantorze.

Udało się znacznie korzystniej:




Co zabawne, niedługo potem strona walutomat.pl padła (teraz działa), ale na szczęście zlecony przelew doszedł błyskawicznie do PKO:



Kupując waluty trzeba uważać na kolejkę widoczną na pierwszej stronie, ponieważ na przykład na CHF trzeba teraz na pewno sobie poczekać sporo dłużej, pewnie kilka dni.

Co myślę o tym projekcie?

Pomysł mi się podoba, ale w życiu nie przelałbym na konto spółki Revelco z Poznania więcej niż parę stówek- niby jaką mam gwarancję, że odzyskam pieniądze? To nie jest bank.

Poza tym ograniczeniem jest bezpłatność i błyskawiczne wykonywanie operacji tylko do trzech banków, czyli BZWBK, PKOBP oraz Pekao SA. Przy innych trzeba trochę pokombinować - na przykład bezpłatne konto oszczędnościowe w walutach w PKOBP + darmowy mBank/eurobank dla konta w PLN.

Pod warunkiem zachowania ostrożności i kupowania/sprzedawania walut w mniejszych porcjach, projekt oceniam bardzo pozytywnie i mam zamiar regularnie korzystać z walutomatu.