sobota, 2 maja 2009

Eurobank i codzienna kapitalizacja odsetek

Od 1 maja eurobank zaproponował coś, co przeoczyłem, czyli jest to codzienna kapitalizacja odsetek na rachunku oszczędnościowym.

Dziś zlecałem sobie przelewy na poniedziałek i dostrzegłem, że mam więcej kasy niż wczoraj na rachunkach oszczędnościowych, o jakieś grosze, ale kwoty jednak inne. Zastanawiałem się czy to jakaś korekta, ale w końcu w aktualnej tabeli oprocentowania obowiązującej od 30 kwietnia znalazłem taki piękny zapis na dole drobnym druczkiem:
„Odsetki od środków na koncie oszczędnościowym kapitalizowane są na koniec każdego dnia.”

Co to dokładnie znaczy?


Mamy od teraz możliwość trzymania kasy dostępnej w każdej chwili na 6,06% netto (a właściwie przy codziennej kapitalizacji teoretyczne oprocentowanie efektywne jest nawet wyższe) i to naprawdę w solidnej wysokości (odpowiednik lokaty z oprocentowaniem mniej więcej 7,5% brutto w skali roku). Z pobieżnych rachunków wychodzi mi nieco poniżej 15 000 zł (do tylu kapitalizacja odsetek nie dociera do 2,5 zł dziennie, czyli nie ma Belki). Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że możemy posiadać aż 5 takich rachunków to 5 x niemal 15, czyli prawie 75 tys. zł na avista z takim oprocentowaniem wydaje mi się świetną ofertą.

Ja w każdym razie w poniedziałek przeleję dodatkowo parę złotych, no może nawet parę tysięcy :)

Widocznie eurobank potrzebuje bazy depozytowej, ale fajnie to wygląda jak codziennie przyrasta kasa na rachunku. Codzienna kapitalizacja odsetek mi się podoba jak najbardziej.