wtorek, 25 września 2007

Mój portfel - uaktualnienie

Wartość razem 4004,38 PLN (1434,6 PLN + 1094,78 PLN + 1475 PLN)

Poprzedni skład

Akcje

W czwartek pisałem, że rynek wygląda dobrze, ale coś cienko się skończyły sesje zarówno w piątek jak i w poniedziałek. W piątek wygasały kontrakty, a wczoraj już nie było wytłumaczenia poza brakiem popytu.


Rzecz jasna wczoraj kupiłem za drogo 2 jednostki indeksowe MW20 po 380 sztuka.

Będę je wyceniać wg zamknięcia WIG20 z poprzedniego dnia.

MW20 2 x 371,20 = 742,40 PLN + gotówka 692,2 PLN.

Razem 1434,60 PLN

Fundusze akcji

Tu doszedł mi za 100 PLN fundusz akcji PZU Krakowiak (kupuję bez prowizji poprzez SFI mBanku). Nie mam jeszcze aktualizacji rejestru, ile dokładnie zapisano mi jednostek, ale po prostu dodaję 100 PLN do reszty posiadanych funduszy, których wartość zaktualizowałem wg wczorajszych wycen. 994,78 PLN + 100 PLN (PZU Krakowiak) = 1094,78 PLN

Razem 1094,78 PLN

Monety kolekcjonerskie

Dziś dokupiłem przy pomocy kolegi :) 2 sztuki Haczowa w NBP po cenie emisyjnej 95 PLN, ale wyceniam je na 100 PLN sztuka, ponieważ spokojnie po tyle można sprzedać na allegro.

Razem 1475 PLN

Podsumowując - mogę napisać, że na razie spokojnie buduję portfel. Na początku września wartość ledwo przekraczała 2 000 PLN, a teraz dobieram. W tym tygodniu miałem pokusę wysłania kolejnych pieniędzy na GPW, ale wolę spłacić zadłużenie karty kredytowej, które niepotrzebnie pałęta mi się gdzieś jeszcze.

Na razie nie ma tu nic szczególnie ekscytującego, ale ponoć jak się zarabia na inwestycjach musi być z reguły nudno. Najważniejsze cechy pomagające w wygranej, nad którymi próbuję pracować: systematyczność, cierpliwość, spokój, panowanie nad stresem.