piątek, 5 marca 2010

WIG potwierdził sygnał kupna

Tydzień temu wskazywałem na sporą szansę na wzrosty i przyznam, że sam jestem zaskoczony skutecznością strategii przedstawionej na przykładzie IDMu. Papierek zachował się wręcz książkowo kończąc tydzień naruszeniem oporu i zamknięciem na 2,27 zł, czyli 15% wyżej od poniedziałkowego otwarcia. Całkiem niezły wynik, prawda?

Wystarczy przesunąć teraz stoploss na 2,1 i czekać co zrobi IDMSA.

Oczywiście, częściowo jest to przypadek, jak to bywa z „random walk” na rynku, ale czasem przypadkom trzeba trochę pomagać.


Przede wszystkim moje główne założenie jest takie, że sWIG80 nadal będzie silniejszy od reszty rynku i dziś mamy świetne potwierdzenie, czyli poziom indeksu niewidziany do czerwca 2008 roku.

Tymczasem WIG20 ma całkiem jeszcze sporo do szczytu ze stycznia.

Z tego powodu nastawiłem się na mniejsze spółki i z tego wynika taki, a nie inny skład portfela w jego agresywnej części.

A jaki to był sygnał kupna na WIG? Powrót nad 40 000 pkt- jeśli w przyszłym tygodniu zakończymy co najmniej w tym miejscu, gdzie kończymy obecny, widzę sporą szansę na średni ruch o jakieś 10% w górę, czyli tak mniej więcej do 2600 pkt na WIG20, gdzie wypada 50% zniesienia bessy. Akurat do tego zbytnio nie przywiązuje wielkiej wagi, bo może to być 2600, albo 2800, a równie dobrze dotkniemy 2400 i zjedziemy w dół.

Wolę robić swoje.

Portfel 49 889,82 zł (5412,09 + 29 707,67 + 5307,47 +4651,59 +4811)

Biura maklerskie 5412,09 zł:

Arctic Paper 85 akcji 1691,5 zł
Bomi 100 akcji 1437 zł
PGE 100 akcji 2280 zł

gotówka 3,59 zł

W tym tygodniu zebrało się trochę gotówki z marcowej dopłaty 550 zł + środki z eurobanku na kolejny przelew do maklera, który akurat starczył na zakup 85 akcji Arctic Paper po 19,09 zł.


Nie czekałem już dłużej na korektę rajdu, ponieważ po wynikach nie widzę zbyt wielu ciekawszych spółek na GPW. Dla porównania - spółka z tego samego sektora Mondi Świecie (róznica, że Arctic to papier do książek, a Świecie opakowania) w 2009 roku zarobiła 1,43 zł na akcję i kosztuje prawie 80 zł na GPW. Arctic Paper zarobił 2,52 zł (uwzględniając rozwodnienie akcji z początku stycznia) i sama dywidenda w tym roku ma wynieść około 1,25 zł (czyli mamy ponad 6% brutto bieżącego kursu). Poza tym za dwa tygodnie wchodzi do indeksu sWIG80 więc fundusze MIŚS pewnie coś dodatkowo dobiorą. Ja też to zrobię w przyszłym tygodniu.

Więcej można dowiedzieć się o spółce w jej raporcie, a jakaś tam pobieżna analiza techniczna jest tutaj.

Lokaty i depozyty 29 707,67 zł:

Open Finance / Noble Bank 25 267,32 zł
SKOK lokaty 3900 zł
eurobank 540,35 zł

W przyszłym tygodniu kończy mi się lokata w SKOKu i założę z niej 2 x 549,12 zł @5,98% netto w Open Finance, a reszta pójdzie do maklera- zostawię tylko jakąś końcówkę w eurobanku.

Fundusze inwestycyjne 5307,47 zł:

UniAkcje Małych i Średnich Spółek 5007,47 zł
Legg Mason Akcji 300 zł

Konwersja poszła gładko i już w poniedziałek UniKorona Pieniężny zamienił się w UniAkcje Małych i Średnich Spółek- dość istotne jest, że Union Investment wycenia jednostki na podstawie notowań z godziny 12 i dlatego już po godz. 17 mamy bieżące wyceny z tego samego dnia.

W tym tygodniu kupiłem najpierw za stówę Legg Mason Akcji, a w piątek dorzuciłem kolejne dwie.

Moją taktykę inwestowania w fundusze akcyjne opisałem wcześniej i jest to strategia agresywna połączona z przerzucaniem kapitału. Trochę mam kłopot z Legg Mason, ponieważ brak parasola oznacza, że w razie wyjścia będę musiał tymczasowo trzymać pieniądze na jakimś rachunku oszczędnościowym, no i w przypadku zysku płacić podatek Belki.


Waluty 4651,59 zł:
1201 euro

Euro po wybiciu poniżej 4 zł znalazło się pod większą presją. Jeśli zejdzie bliżej 3,8 zł dorzucę trochę do portfela z wolnych środków (nie jest to priorytetem na teraz).

Złoto 4811 zł:
46 g w monetach i sztabce

W ostatnim tygodniu dorzuciłem 550 zł z nowych oszczędności i po raz pierwszy wypłaciłem środki z AdTaily: 578,67 zł. Patrząc na ogólny bilans mogę zażartować, że do 50 000 zł zabrakło mi dotacji, ale może nadrobi to sam rynek giełdowy w przyszłym tygodniu, bo poza euro reszta składników portfela wygląda według mnie dość obiecująco.