piątek, 31 lipca 2009

2170 pkt na WIG20 i co dalej?

Dziś WIG20 dotarł do 2170 punktów i wydaje się, że jest to dość wysoko. Wysokie obroty też potwierdzają, że część inwestorów już wychodzi z rynku. Jednak na razie trzymamy się wersji, że trend wzrostowy trwa dalej i nie ma co kombinować tylko ewentualne spadki wykorzystywać do dobierania akcji, przynajmniej w takich przypadkach jak mój, gdzie wciąż w portfelu panuje duże niedoważenie na niekorzyść akcji (33% portfela).

Przysłowie z szewcem co chodzi w dziurawych butach pasuje do mnie jak ulał, bo przypomnę, że 23 czerwca napisałem, że banki drożeją najwcześniej, co wynika z cykli koniunkturalnych i tak faktycznie stało się od połowy lipca.


Gdybym wtedy przyjął ceny jakie oferuje rynek, a nie kombinował z łapaniem dołka miałbym bardzo fajny pakiet akcji banków złożony z PKO i Noble Bank.

W tej chwili pozostało mi zadowolić się tym drugim i to kupionym niezbyt tanio.

Nadal upieram się przy zdaniu, że większy potencjał mają małe i średnie spółki, choć na razie z moich ostatnich zakupów nic szczególnie nie wystrzeliło – no może trochę Sygnity (15% wyżej).

Skąd to przekonanie?

Rynek musi się poszerzać i szukać nowych okazji do zarobku.

Przy przenoszeniu się z częścią pieniędzy do Aliora zapomniałem o odkupieniu WDMSA na New Connect i dziś spółka mi o sobie przypomniała rosnąc o ponad 20%. Tak czasem bywa.

Jeżeli chodzi o stratne pozycje najbliżej wylotu jest TPSA, czyli nieco poniżej 14 zł to s. Reszta na razie czeka na swoje lepsze/gorsze czasy.

Portfel 38 230,9 zł (13105,9+17 326+3699+4100)



Biura maklerskie 13 105,9 zł:

Emperia 30 akcji 1839 zł
Hardex 30 akcji 1162,5 zł
K2 Internet 110 akcji 1133 zł
Mercor 55 akcji 1232 zł
Noble Bank 600 akcji 2574 zł
Polimex MS 350 akcji 1365 zł
Sygnity 70 akcji 1243,9 zł
TPSA 70 akcji 1042,3 zł
WSiP 80 akcji 1231,2 zł

gotówka 283 zł

Najpierw zacznę od zasileń : 690 zł to wpływy z kliknięć w reklamy AdSense + 100zł z euro banku, doszło mi tu dziś 25 zł nowej dotacji (dzieki) no i do kompletu dorzuciłem 10 zł nowych pieniędzy. W przyszłym tygodniu w poniedziałek do Alior Banku dojdzie kolejne 500 zł sierpniowych oszczędności.

Jedyna transakcja w tym tygodniu to dokupienie dziś 130 akcji Noble Bank po 4,26 zł.
Poza tym spokój (TPSA wyraźnie zbliża się do granicy wypadnięcia i jak tak dalej pójdzie to w przyszłym tygodniu pożegna się z portfelem po niecałych dwóch miesiącach).

Lokaty i depozyty 17 326 zł:

Open Finance / Noble Bank 1842 zł
SKOK lokaty 15484 zł

Zniknął z listy eurobank, bo ta stówka poszła do maklera, ale rzecz jasna trzymam tu inne środki

Waluty 3699 zł:

900 Euro

Złoto 4100 zł:

46 g w monetach i sztabce

Wpływ z reklam AdSense dolarowo był niezły, ale dolar padł, więc w złotych było to mniej niż miesiąc temu. Kto ma okazję niech korzysta z tańszych last minute i niskiego kursu euro. Znowu wakacje zagraniczne zrobiły się tańsze i tym należy się cieszyć.

Skoro jutro zaczynamy sierpień zachęcam też do zapłacenia sobie na początek, a ja z tej okazji wysyłam 500 zł do Alior Bank w poniedziałek.