środa, 27 maja 2009

Lokata wspólna w Open Finance na 4 miesiące

Open Finance nie zwalnia tempa i ich nowa propozycja to lokata wspólna na 4 miesiące. Ciekawostką jest fakt, że oprocentowanie zależy od liczby klientów. W tej chwili jest ich 52, czyli oprocentowanie wynosi 6,5% w skali roku, ale na pewno będzie dużo wyższe (maksymalnie 7%). Więcej tu na obrazku (screen ze strony Open Finance):



Ciekawa strategia marketingowa: zamiast wydawać kasę na reklamy postanowili, żeby klienci namawiali siebie nawzajem do zakładania lokaty.


Minimalna kwota lokaty wspólnej to 500 złotych i czas jej trwania liczy się od dnia zaksięgowania środków na koncie w Noble Bank. Od złożenia wniosku mamy 14 dni na przelew kasy.

Ostateczne oprocentowanie podadzą 24 czerwca.

Do wpisu zachęcił mnie kolega z shoutboxa o nicku D&B Investments (pewnie sam zakłada i chce dostać więcej % :). Nie mam żadnych związków z Open Finance poza małą lokatą.

Wydaje mi się, że akurat to całkiem niezły pomysł na zamrożenie części kapitału dla niezdecydowanych. Taka skarpetka na wakacje przyda się, a w październiku na pewno będziemy o wiele mądrzejsi co do losów giełdy niż teraz.

Sam mam zamiar tam wrzucić parę groszy, bo już założyłem i tak za dużo lokat, ale jednak zrezygnowałem z obligacji dziesięcioletnich, bo obawiam się, że wkrótce ruszy inflacja i wtedy obligi nie będą najlepszym miejscem dla kapitału. Przez najbliższe cztery miesiące ta lokata wydaje się przy takim procencie (>6,5%) całkiem niezłym pomysłem. Lepszym byłby eurobank z rachunkiem oszczędnościowym na 6,06%, lecz wątpliwe, aby tak świetne warunki długo utrzymali i stawiam prędzej na spadek do około 5% w czerwcu, może lipcu.

Stąd lokata wspólna w Open Finance wygląda mi na niezłą skarbonkę na przeczekanie, bo wiadomo, że z odsetek z lokat to raczej się nie wzbogacimy.