piątek, 15 marca 2013

Czy Meritum Bank przejmie po mBanku rolę innowatora?

Dzisiejszy "Puls Biznesu" obwieszcza, że Meritum Bank zbuduje bank nowej ery, ery mobilnej, a za koncepcją stoi Sławomir Lachowski, twórca mBanku.

Pamiętacie czasy, kiedy mBank był bankiem innym niż wszystkie i oferował lokaty z wysokim oprocentowaniem, sprawnie działający, przejrzysty system transakcyjny z darmowym kontem i kartą debetową?

Teraz z tamtych czasów niewiele zostało i mBank po 5 latach od odejścia Lachowskiego z BRE Banku wygląda jak wiele innych tego typu instytucji, a na dodatek zamierza zrobić coś dziwnego ze swojego systemu transakcyjnego.  Może to będzie strzał w dziesiątkę, kto wie... Mnie nie przekonuje, zupełnie.

Wracając do Meriutm, miałem przyjemność spotkania Sławomira Lachowskiego w zeszłym roku na dość zabawnym warsztacie w trakcie pewnej konferencji i uważam go za bardzo bystrego człowieka, ale w planie Meritum Banku widzę pewien istotny mankament.

Oni dopiero planują wystartować w połowie roku, a tymczasem gigant PKO BP już uruchomił bardzo ciekawy projekt IKO.

Jako posiadacz wielu kont, mam też i takie w PKO BP (Konto za Zero) i dlatego zainstalowałem sobie aplikację IKO - na razie jeszcze nie korzystałem..

Nie wiem, co pokaże Meritum Bank, ale to może być starcie mrówki ze słoniem, a dla mnie jest to ciekawa przesłanka do przyjrzenia się akcjom PKO BP:



W końcu bank też zapewne przejmie kontrolę nad Bankiem Pocztowym i jest w stanie zarabiać coraz więcej, mimo swojego dość kiepskiego wizerunku i PRL-owskim rodowodem.

Na razie na wykresie nie widać nic ekscytującego. Jednak proponuję dodać walor do obserwowanych (bardzo dobre dwie ostatnie sesje).

A jeżeli chodzi o Meritum Bank bardziej od bankowości mobilnej interesuje mnie tam sprawa ile wyniesie oprocentowanie konta oszczędnościowego po 31 marca. Na razie mamy 5 procent, zapewne już niedługo.