piątek, 14 sierpnia 2009

Naganiam na spółki technologiczne

Na razie wszystko idzie jak w książce, czyli wzrosły ceny banków i innych spółek związanych z finansami. W niektórych wypadkach kursy są naprawdę mocno wyśrubowane tak jakby kredyty szły jak woda, a tymczasem zyski banków są powiedzmy średnie i w kolejnych kwartałach wcale aż tak mocno się nie poprawią.

Następne w kolejce stoją spółki cykliczne nakierowane na konsumenta indywidualnego, czyli motoryzacyjne, handel detaliczny, rozrywka i deweloperka. W wielu wypadkach także i tu zobaczyliśmy niesamowite odbicia. Pierwszy lepszy przykład z brzegu, bo na A:




Czy ktoś jest ciekawy jakie spółki stoją następne w kolejce?

Technologiczne.

No z tymi technologiami u nas bywa dość krucho, więc aż tak wiele nie mamy do wyboru. Ja akurat zdecydowałem się najpierw pójść na łatwiznę i odkupiłem Sygnity po 16,4 zł (sprzedane wcześniej po 17,97 zł) i czekałem na k na kilku innych, ale się nie doczekałem.

Jedyna jaka mi wpadła z tego sektora jest nieco egzotyczna dla mnie spółka z New Connect MakoLab kupiona dziś po 1 zł (dzięki D&B investments za nagonienie ;). Kto chce coś o niej się dowiedzieć, niech sam sobie poczyta raport i pamięta o niskiej płynności takich inwestycji. Skoro w 2008 roku kosztowała na maksie 26,5 zł, to kto wie co przyniesie nowa hossa? W każdym razie jest to jedna z nielicznych spółek z New Connect, która zarabia i na dodatek istnieje od wielu lat, choć rozmiary ma mikre.

Jak widać po portfelu dość starannie omijam spółki z WIG20, bo mogą być używane na podpałkę do spadków. Nie za bardzo wierzę, że środowe 2032 pkt to prawdziwe dno, ale jak będzie, zobaczymy.

Wczoraj podawałem dokąd może nas doprowadzić korekta. Tu można sobie popatrzeć na wariant wzrostowy i wybrać swój.

Na pocieszenie z niedawno zakończonej ankiety wynika, że WIG20 jeszcze w sierpniu powinien zaliczyć 2400 pkt (zasada, że większość się myli):



Podstawa to nie dać się wytrącić z równowagi i nie tracić pieniędzy.

Portfel 39 828,25 zł (14 325,25 +17326+4100+4077)


Biura maklerskie 14 325,25 zł:

K2 Internet 110 akcji 1188 zł
MakoLab 1200 akcji 1260 zł
Mercor 55 akcji 1276 zł
Sygnity 80 akcji 1305,6 zł

OW20U9180 124,4 zł
gotówka 9295,65 zł

W tym tygodniu doszły akcje MakoLab oraz wróciły Sygnity, o czym można przeczytać wcześniej.

Dodatkowo dwie transakcje w sumie na zero: 45 zł zysku z fut na początku tygodnia oraz nieudana próba sprzedaży Polimexu na podbiciu na fixingu (magicy teraz zaczęli zwalać akurat te akcje na fixie). Musiałem czekać od wtorku do czwartku, aby się pozbyć towaru z symboliczną stratą 47 zł. Byłby zysk, ale dane o 14:30 wytrzepały mnie z tej drobnej spekulacji.

Trzymam trochę gotówki w pogotowiu i czekam na niższe ceny akcji. Może się doczekam.

Lokaty i depozyty 17 326 zł:

Open Finance / Noble Bank 1842 zł
SKOK lokaty 15484 zł

Waluty 4100 zł:

1000 Euro

Dokupiłem 100 euro i założyłem konto oszczędnościowe w PKO BP. Jakieś tam centy będą dopisywali.

Złoto 4077 zł:

46 g w monetach i sztabce

Czy wiesz co łączy takich ludzi jak Robert Nejman i John Paulson? Złoto.

Blog otrzymał kolejną dotację, za którą dziękuję. Poza tym wzrosła trochę stawka za kliknięcia w reklamy AdSense, ale jako laik nie wiem czemu. Trzeba zapytać fachowców.

Ze spraw technicznych: musiałem wprowadzić moderację komentarzy, bo szkoda mi czasu na przepychanki słowne z kilkoma dziwnymi ludźmi (jak mi się nie podoba jakaś strona, to na nią nie wchodzę kilka razy dziennie, ale to pewnie masochiści). Poza tym nie wnoszą one nic merytorycznego do treści bloga.

Równocześnie chciałbym podziękować Kominkowi za umieszczenie bloga na liście 30 najbardziej wpływowych blogów.

No to teraz próbuję wpłynąć na wszystkich i zachęcam do odpoczynku, a potem analizy rynku i szukania mniejszych spółek przynoszących zyski, ale bez odbicia na parkiecie rzędu 200% w tym roku. Wszystkie przemyślane i przeanalizowane typy mile widziane w komentarzach.