piątek, 31 października 2008

Portfel. Kiedy 2300 na WIG20?

Skąd wziąłem tym razem 2300? No to obrazek do kliknięcia:


Trochę tu zamieszałem, żeby było lepiej widać, że na wykresie liniowym jest taki mały ząbek w rejonie 2275 punktów. Korekta powinna znieść przynajmniej 1/3 spadków od 3940,53 do 1470,85, czyli gdzieś pod 2300. Wyżej mamy początek zjazdu w październiku na 2453 zbiegający się z korektą z 2006. Kolejnym uzasadnieniem jest zbieżność 2300 z oporem na WIG na 36 000 punktów. Poza tym trend spadkowy opada i nie wiem czy damy radę go wyraźnie pokonać. Są to tylko domysły spekulacje. W dłuższym terminie jestem rzecz jasna pesymistą.


Nie da się ignorować kiepskich danych z gospodarki i spółek. Stąd moja koncepcja jest taka, że najprawdopodobniej wzrosty będą nadal bardzo szybkie i równie gwałtownie się skończą. Tak strzelam, że maks to pociągniemy do mniej więcej marca. Te 4 miesiące „hossy” wystarczyłyby, aby wrócił optymizm potrzebny do kolejnej fali paniki. Póki co prościej patrzeć, że wsparciem jest okolica nieco poniżej 1700 punktów i do tego momentu trzymać akcje, a w razie wtopy ewakuować się i albo polować na dołek nieco powyżej 1500, albo spokojnie czekać.

Nie odmówię sobie na koniec kawałka sprzed tygodnia, choć to może mało eleganckie cytować samego siebie:

„Tydzień temu byłem pewien, że poczekam z kolejnym przelewem do listopada ważniejsze są jednak wartości indeksu od samego czasu i przy takiej skali zwałki wydaje się, że albo nadchodzi koniec świata, albo coś tu za wielka panika panuje na rynku, która zaraz się może przerodzić w euforię. Ciekawe, że tłum teraz rzucił się na obligacje (rekordowa sprzedaż dwulatek) i waluty – stawiam, że znowu wybrał zły moment.”

Portfel 24 225,48 PLN (2963,48+ 18782+2480)



Biuro maklerskie 2963,48 PLN

PonarFEH 2000 akcji wartość 2640 PLN
gotówka 323,48 PLN
+przelewy 763 PLN

W minionym tygodniu zamknąłem transakcję na KGHM. Zysk +511,1 PLN/+28,5%. Papier zrealizował zasięg do 33 i większość ruchu złapałem, więc nie marudzę.

Czemu mam ten cały Ponar? Uważam, że jeśli WIG20 w przyszłym tygodniu pójdzie dalej do góry, to się obudzą też na tych mniejszych, tak jak na LC Corp czy Hygienice w tym tygodniu. Jeśli pomylę się, trudno.
63 zł dosłałem do maklera przez pomyłkę, bo chciałem zapłacić za rachunek i jakoś dziwnie mi się kliknęło. No to już niech leży.

Lokaty i depozyty 18 782 PLN:

mBank 7982 PLN
SKOK lokaty 10800 PLN

Jutro dojdą odsetki, więc parę zeta dojdzie.

Pozostałe inwestycje 2480 PLN:

Monety kolekcjonerskie - srebrne 1300 PLN
Sztabka złota 1/2 uncji 1030 PLN
Sztuka/kolekcjonerstwo 150 PLN

W tym tygodniu dostałem 375 PLN za Google AdSense i dzięki temu mimo woli zyskałem na sile zielonego. W przyszłym tygodniu odłożę kolejne 300 zł i rzecz jasna wyślę do bossy. Zauważyłem, że coś długo nie mogę przejść 25 000 w portfelu i trzeba się zorganizować trochę lepiej tym bardziej, że zaczął mi odjeżdżać WIG – 28391,1. Skoro zaczynamy nowy miesiąc proponuję niech każdy Czytelnik oszczędzi też choć z 50-100 zł ze swojej pensji. Są tacy co stać ich na znacznie więcej, więc śmiało...