wtorek, 22 lipca 2008

PPWK . Czas na odbicie powyżej 2 złotych ?

PPWK należy do małych spółek giełdowych z kapitalizacją (wartością rynkową) około 70 mln złotych. Do niedawna firma była znana głównie z map i atlasów. Obecnie poszerza swoje działania i wchodzi w bardziej rozwojowe sektory nawigacji satelitarnej i usług telekomunikacyjnych.

Zwróciłem uwagę na jakieś problemy z rewidentem przy ostatnim raporcie finansowym i takie rzeczy zawsze nieco mnie niepokoją.


Wykres wygląda marnie, ale wybrałem sobie akurat tę spółkę z grupy maluchów, bo w razie czego można szybko z niej ewakuować się jeśli cena spadnie poniżej ostatniego dołka na poziomie 1,3 PLN.

Do dziś miałem tu zaledwie 300 akcji. To naprawdę przesadna ostrożność i dziś dokupiłem kolejne 300.

Łącznie z prowizjami zapłaciłem za te 600 akcji 856 złotych, co daje średnią niecałe 1,43 PLN.

Teraz rozpatrzmy co robić dalej.

Załóżmy, że wystąpi niekorzystny wariant i cena spadnie (uwaga na wyniki kwartalne 12 sierpnia).

W takim przypadku, jeżeli założę sprzedaż po 1,2 PLN strata wyniesie około 140 PLN.W takim razie, aby być w miarę zadowolonym i spełnić założenia prawidłowej transakcji (zysk/ potencjalna strata= co najmniej 2/1) pierwszym poziomem, przy którym można się zastanawiać nad realizacją zysku będzie okrągłe 2 złote.

W tej chwili wydaje się, że jest daleko do tej ceny, ale przypomnę, że jeszcze na początku czerwca papier notowano ponad 2,2 PLN. Nie mam nic przeciwko ruchowi powrotnemu.

Ze względu na podwyższone ryzyko tego typu zabawy można śmiało wykonywać na niewielkiej części portfela (5-10 %). Liczę, że uda się w końcu coś zarobić i na akcjach.