piątek, 9 listopada 2007

Portfel – aktualizacja

Stan portfela 8607,28 PLN (2887,38 PLN + 1485,59 PLN + 4131 PLN + 103 PLN).

Ten tydzień był dla mnie bardzo udany za sprawą monet. Giełda była niewdzięczna, ale niespecjalnie się poobijałem w sumie jakieś – 2xx PLN na GPW (wliczając fundusze) odrobiłem z nawiązką tanimi zakupami monet i ich galopującymi cenami transakcyjnymi na Allegro.

Wczoraj wieczorem do portfela doszło kilka monet po okazyjnych cenach oraz zaktualizowałem rejestry funduszy.

Akcje – biuro maklerskie 2887,38 PLN

77 x BMP ag = 77 x 9,19 PLN = 707,63 PLN + gotówka 2179,75 PLN

Komentarz

Mieliśmy gorący tydzień. W portfelu spore przetasowania, ale wielkich strat nie widzę. Sprzedałem MCI oraz jednostki indeksowe MW20. Kupiłem trochę BMP ag. Po nieudanej transakcji z MCI daję sobie wolne od kupowania akcji do 19 listopada.

Ogólnie rynek wygląda słabo. USA cierpią na coraz więcej chorób. Kolejny jaki widzę na horyzoncie w przyszłym tygodniu, to zmiana standardu klasyfikacji złych kredytów w bankach. Możliwe, że czeka nas spektakularne bankructwo jakiegoś sławnego banku. Kto wie?

Amerykanie mają po sufit długów na kartach kredytowych - ponad 900 miliardów $. Bomba tyka coraz głośniej. Może wybuchnąć razem z ujawnieniem prawdziwej skali strat związanych z kredytami hipotecznymi. Fed ma związane ręce. Jak jeszcze obniży stopy, chyba sobie kupię kawałek ziemi w USA zamieniając PLN na bezwartościowe $$$.

U nas pędzi inflacja, którą RPP będzie studzić podnosząc stopy. Wyższe stopy nie wróżą nic dobrego dla GPW. W dodatku wszystkie indeksy połamały się na wykresach. Ja na razie na pewno nie łapię dołka.

Fundusze akcji 1485,59 PLN (prawdopodobniej około 1100 PLN + 375 PLN cash)

Komentarz

Wczoraj rano straciłem cierpliwość do Misi i zleciłem konwersję na gotówkę PZU MIŚS oraz Skarbiec MIŚS. Dodaje je nadal w wycenach, ale prawdopodobnie mam już sporo mniej w funduszach. Lekki bałagan sam się uporządkuje w przyszłym tygodniu.
Dobrą alternatywą wydają się w tej chwili fundusze bezpieczne typu FRP czy FO. Skoro stopy będą rosły, ciułacze mogą na nich zarobić jako tako. Mnie rzecz jasna zyski rzędu 7% rocznie nie interesują, ale lepsze takie niż 20% straty.

Kolejne zakupy najwcześniej 19.11. Możliwe konwersje w przyszłym tygodniu. Rzecz jasna ta gotówka nie zostanie wycofana z inwestowania tylko poczeka sobie na Emax plus na lepsze czasy.

Monety 4131 PLN

Kolejna aktualizacja wyceny:

20 zł Jasna Góra 2005 20 zł wartość 120 PLN
20 zł Noc Świętojańska 2006 wartość 300 PLN
20 zł Toruń 2007 4 sztuki wartość 480 PLN
20 zł Kościół w Haczowie 2006 15 sztuk wartość 1950 PLN
20 zł Jacek Malczewski 2003 wartość 95 PLN
10 zł Muzeum Polskie w Rapperswilu 2000 wartość 130 PLN ( lekka patyna )
10 zł Henryk Wieniawski 2001 wartość 170 PLN
10 zł K.I. Gałczyński 2005 3 sztuki wartość 156 PLN
10 zł B.Malinowski 2002 wartość 90 PLN
10 zł August II Mocny 2005 wartość 75 PLN
10 zł 60 rocznica Powstania Warsz. 2004 wartość 55 PLN
10 zł Stanisław Leszczyński popiersie 2003 wartość 100 PLN
10 zł Stanisław August Poniatowski 4 sztuki popiersie 2005 wartość 220 PLN
10 zł Stanisław August Poniatowski półpostać 3 sztuki 2005 wartość 180 PLN

Komentarz

Galopujące ceny na allegro bardzo mnie cieszą, ale nieco utrudniają życie, bo muszę zmieniać wyceny co kilka dni. W tym tygodniu skupiłem się na kolejnych zakupach.

Trochę prywaty: chciałem tu podziękować koledze AS za jazdę po Polsce wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu Złotego Runa. Dziabaj stary, dziabaj, a nie stracimy.

Jak widać co parę dni wpada mi parę monetek i mogę napisać tylko tyle, że nie przepłacam. Kolejne zakupy są coraz trudniejsze, ale coś jeszcze wpadnie do koszyczka na 100 %. Widzę ten rynek na razie jako oferujący najlepszą stopę zwrotu, więc wchodzę małymi kroczkami coraz głębiej.

Waluty 103 PLN

Bez zmian 20 funtów. Może kupię coś w przyszłym tygodniu za parę groszy jeśli będzie okazja.

Niech wysoka stopa zwrotu będzie razem z Wami!