czwartek, 29 listopada 2007

Ile pieniędzy zainwestowałem od początku bloga?

Otrzymuję takie pytanie coraz częściej i w takim razie czas zrobić bilans. Niestety, nie podam kwoty dokładnie co do złotówki. Co do grosza mogę jedynie policzyć ile przelałem do DM BOŚ i za ile kupiłem fundusze akcji od 16 września 2007.

Łącznie do DM BOŚ przelałem od września 2624,68 PLN.

Na fundusze przeznaczyłem 686 PLN.

I teraz zaczynają się lekkie schody, ponieważ rachunku w mBanku używałem też do innych płatności oraz do regulowania należności za monety kupowane np. na Allegro.

Co więcej, przelewałem też pieniądze z mBanku do DM BOŚ z umarzanych jednostek funduszy i z innych środków. Stan konta w mBanku wskazuje, że trzeba doliczyć jakieś 150-200 PLN i wybieram tę górną kwotę. Na monety łącznie wydałem 2100 PLN.

Podsumowując 2624,68 +686 +200+2100 = 5610 PLN.

16 września wartość wynosiła 3003,24 PLN. Doliczamy ok. 5600, więc w przybliżeniu wychodzi 8600 PLN.

Nadal pomiar jest mało precyzyjny. Początkowe 3000 też nie było przecież wyłącznie moimi pieniędzmi, ale również w pewnym stopniu zyskiem.

Od połowy września poniosłem straty w DM BOŚ bliskie 400 PLN oraz na funduszach akcji jakieś 200 PLN. Wszystko zostało pokryte z nawiązką przez rosnące ceny monet.
Początkowo miałem ich kupić znacznie mniej, ale skoro była okazja dostać je po cenie emisyjnej, kiedy od razu na wejściu można było otrzymać zysk 20-50 % zaangażowałem się bez wahania poświęcając im większość wysiłku.

Powoli nadchodzi czas żniw i część z pewnością sprzedam, ale bez pośpiechu. Po prostu monety stanowią zbyt duży procent portfela i trzeba wrócić do równowagi. W normalnych warunkach ten sektor nie powinien przekraczać 20 % całych aktywów i stopniowo będę do tego dążyć w najbliższym czasie po finalizacji kilku ostatnich w tym roku zakupów.

Na razie nie mieszam dziś już tu z gradingiem, ale też włożyłem w ten zabieg parę złotych.

GCN niestety w dwóch przypadkach przyznał moim monetom grading PR69. Piszę niestety, bo na Allegro panuje moda na branie PR70. PR69 jest też stanem niemal menniczym.

Widoczną na poniższym zdjęciu monetę sprzedam w grudniu. Na dziś liczę, że za 235-255 PLN, a czas pokaże za ile dokładnie.