poniedziałek, 8 października 2007

Hossa w pełni!

Gdzie ta hossa? Rzecz jasna nie chodzi wcale o GPW, ale o monety kolekcjonerskie.

Największym hitem ostatnich tygodni są monety z serii " Zwierzęta Świata". Biją rekordy cenowe w sklepach numizmatycznych oraz na aukcjach internetowych. Atmosferę podkręcają ceny we właśnie wydanym katalogu Fischera na 2008.

Doszliśmy do absurdu, kiedy moneta bez oficjalnego wizerunku, nakładu ani ceny emisyjnej jest namiętnie licytowana na allegro po co dzień wyższych cenach.


Myślę, że można będzie na niej zarobić, ale ryzyko rośnie z każdym dniem. Cena emisyjna będzie w granicach 100 - 110 PLN. Ja mówię "pas".

Szaleńcza hossa karmiona jest jak w każdym takim przypadku różnymi mniej i bardziej prawdopodobnymi plotkami. Wczoraj natknąłem się w necie na kilka wpisów takich jak ten (pisownia oryginalna):

Wysłany: Sob Paź 06, 2007 11:28 pm

"Witam
jeszcze w srode byl haczow w NBP w Warszawie i jak zapytalem ile jest Pani odpowiedzla ze ok 300 szt. ale jak poszedlem w piątek kassjerka poiwedzla ze nie ma bo bylo spore zinteresowanie a sprzedawali po 10 szt. i nie ma nic. Wydaje mi sie ze to bedzie dobra inwestycja w sumie to 20 i dobry temat i z fajnym bajerem wiec pewnie blyskawicznie przeskoczy katalog w ktorym jest tylko 150 a to malo jak na tak dobra monete, ja juz kupilem kilka szt. i wydaje mi sie ze to dobra inwesycja."

Wszyscy autorzy zarzekali się, że Kościół w Haczowie już jest niedostępny. W związku z tym nieco zrezygnowany postanowiłem kupić w takim razie kolejne dwie sztuki monety (mam już 2) z tej samej serii. Prezentuje się nieco mniej efektownie, ale urok jakiś posiada :



Moim zdaniem, gdyby starówka w Toruniu była na niej w oryginalnym kolorze, mielibyśmy murowany hit.

Jako człowiek przekorny z natury, postanowiłem jednak upewnić się u źródła i zadzwoniłem przed chwilą do informacji w oddziale NBP na pl. Powstańców Warszawy 4 w W-wie pod nr 022 653 24 52. Uprzejma pani poinformowała mnie, że zarówno Haczów jak i Toruń są aktualnie w sprzedaży.

Aha, warto pamiętać, że NBP ma dziwny zwyczaj, że sprzedaje monety do godziny ... 13. Dziś na pewno nie zdążę...